понедельник, 21 марта 2016 г.

Як краще підготуватись до уроку історії
На що варто звернути увагу, вивчаючи війни (битви)?
1Коли і де відбувалася війна (битва)?
2)Між якими країнами?
3)Які причини війни?
4)Хто переміг?
5) Як вплинула ця війна (битва) на подальшу долю воюючих сторін?

Що слід запамятовувати про історичну особу?
1)Ким була ця людина, яку посаду займала?
2)Коли і в якій країні?
3)Що визначного зробила ця людина?
4)Як вплинула діяльність цієї особи на становище країни?

Що варто запамятовувати про повстання (революції)?
1)Коли і де відбувалося?
1)  Які причини?
2)  Хто очолював?
3)  Хто брав участь?
4)  Які результати?
5)  Як вплинуло на подальшу долю країни?

Як скласти історичний портрет?
1.Як відбувалося становлення особистості історичного діяча? (Коли і де він народився, навчася, виховувся?)
2.Особисті якості й риси характеру. Які з них вам подобаються, а які ні.
3.Діяльність історичного діяча. (Його успіхи і невдачі; хто його підтримував, а хто ні) 4. Наслідки його діяльності для сучасників й для нащадків. (За що людство памятатиме цю людину?)
5.Яке ваше особисте ставлення до історичного діяча?
Як працювати з історичним документом?
1.Хто його автор?
2. За яких історичних обставин зявився цей документ?
3.Як автор ставиться до події (історичної особи) , про яку йдеться в документі? Чи згодні ви з автором?
4.З якою метою цей документ було створено?
5.Що нового ви дізналися з документу?
Як скласти тези?
Тези – стисло сформульовані основні положення статті, лекції,повідомлення,
Доповіді.
1.Прочитайте текст, тези якого необхідно скласти.
2.Поділіть його на логічно завершені частини й дайте їм назву, тобто складіть план.
3.Знайдіть у тексті основні положення, які дають відповідь на запитання плану.
Як працювати з візуальними джерелами?
Загальна схема роботи з історичною фотографією
1.Що, на вашу думку відбувається на фотографії?
2.Хто ці люди? Чим вони займаються?
3.Коли, на вашу думку, був зроблений знімок? (Рік. Період. Подія).
4.Це природна фотографія, чи для неї позували?
5.Назвіть історичні джерела, що допоможуть вам перевірити достовірність ваших висновків.
6.Що ви знаєте про події відтворені на фото?
7.Чи відповідає ця фотографія на питання, на які б ви хотіли знайти відповіді?

Загальна схема аналізу плакатів
1.Хто автор?
2.Що зображено?
3.Представники яких соціальних груп зображені?
4.Яка назва, підпис?
5.Яка мета створення?
6.Наскільки зображене співвідноситься з підписом?
7.Де і коли був створений плакат?
8.Які характерні ознаки того часу, країни?
9.Наскільки обєктивно характеризує сюжет події того часу?

Загальна схема аналізу історичних карикатур
1.Хто зображений? Якщо реальні люди, то назвіть їх. Яке вони посідали місце у суспільстві? Як вони одягнені?Що вони роблять?
2.Яку історичну інформацію хотів донести автор?
3.Про які події містить натяк карикатура? Що ви знаєте про ці події?
4.Де і коли могла зявитися ця карикатура?
5.Які політичні погляди представляє автор?
6.Яким є його ставлення до подій?
7.Чи поділяєте ви точку зору автора?

Загальна схема аналізу відеофільмів
1.Назва фільму, його автори, рік створення.
2.Яка історична постать чи подія обговорюється у фільмі?
3.Для якої вікової групи створено цей фільм?
4.Яка, на ваш погляд, основна ідея фільму?
5.Які проблемні питання порушуються у фільмі?
6.Чи має значення рік випуску та авторство фільму?
7.Чи згодні ви з точкою зору автора?


8.Про яких людей чи події періоду, що вивчається, ви б порадили сучасним кінематографістам зняти фільм

Комментариев нет:

Отправить комментарий